Thursday, September 10, 2009

POW

Bukan, ni bukan pasal lagu Black Eyed Peas, 'Boom Boom POW'. Ni jugak bukan iklan minuman POWer Roots. Bukan jugak jenis yang kene pow korang kene belanje orang makan tu. Habis tu amende tu POW????



'I'm a prisoner of words unsaid,
Just lonely feelings
Locked away in my head.'



Yeah, Prisoner Of Words. .
Terperangkap dalam satu penjara yang invisible, tapi sebenarnye semua orang tau penjara tu ade je kat situ. It's there when you should've said something, but didn't sebab at the end of the day, kitorang sume cume banduan je. Buat la bunyi bising macam mane pun, last2 still terperangkap dalam lubuk tu jugak kan? Pintu penjara tu xkan terbukak, kunci tetap dipegang ngan pemegang dy. Jadi sebenarnye kalau kite cakap something tu, x berguna lah jugak?
Mungkin x. Abis tu, kalau x, kenape ade je term 'freedom of speech' tu? All that declaration of human rights, betul2 benefit us, or does it benefit a certain group of people je? Ade orang claim, sume tu scientology. Merepek?



Bagi aq lah kan, x kire lah scientology ke x. Masing2 sebenarnye ade hak untuk bersuare. To voice out their opinion. Masuk pulak soalan ni: Abis tu kalau opinion kite tu provoking or menyakitkan sestengah pihak, atau buat sesetengah orang tu judge kite, macam mane pulak tu?
Some opinions are bound to affect certain parties. Opinions jugak berbeza2, tu yang dok provoke orang sane-sini.



Opinions are like assholes. Everyone has one. Erk! I saw these words somewhere, but I can't remember where and who said them. haha.. Anyways.....
Ade la aq nak buat satu confession kat sini, sebenarnye aq juga salah sorang 'prisoner of words' ni. X payah carik contoh jauh2, even kat blog ni aje pun aq dah cukup meng-hipokrit-kan diri dengan tidak menonjolkan sape aq sebenarnye. Bukan laa sampai ke tahap nak mencapub, tapi dah laa kat dunia yang nyata sane aq x free ntuk berkate2 what I really mean to say, kat dalam dunie Internet pun nak kene jage jugak ape yang aq nak cakap ke? Ape salah ke kalau aq feel free ntuk just be myself by saying what I really really want to say, ape yang terbuku kat dalam hati ni without feeling afraid that someone out there might judge me? It's not like I'm defaming someone pun kat blog ni. I have no substanstial opinions regarding any political issues, or any famous person, I don't discriminate any races, religions, culture, practices yada yada yada....



Jadi ape masalah sebenarnye?
Sebenarnye....
Sebenarnye..... Kite sendiri yang kurung diri sendiri kat dalam penjare ni. Orang lain x suruh pun kite menutup ape yang kite fikirkan dengan kesenyapan. Hahah.. *ayat memang x boleh blah!!* (hey, freedom of speech okay! Don't judge!). We're bound by this fear of being scrutinized and judged by another, not liberated from the insecurity of not fitting in. Cume orang yang betul2 have strong sense of justice and devil-may-care with that real "I-really-don't-give-a-shit" punye attitude barulah x kesah ngan ape orang laen nak fikir pasal dyrang. Sadly and unfortunately, not many of us is as brave as that. Macam aq jugak. Pengecut. HUH.



Dah 19 tahun hidup, and yet aq belum pernah lagi bwat something groundbreaking. I think I should start by liberating myself from this prison. All influential men in this world have something in common. And that is all of them are not afraid to let their voices be heard. Martin Luther King. Gandhi.



So, mulai skarang, blog nih mungkin akan transform cket. Knowing myself, my future posts may contain more explicit stuff. Mungkin the occasional swearings and biting sarcasm akan mendominate sesetengah post aq. Mungkin jugak sesetengah post aq akan be in excess gedik-ness. I mean, come on la, tgk laa sape writer dy kan???? DUH! Maka, selepas ni, kalau x ske the way I write, get out~ leave~ right now~ it's the end of you and me~



But I don't mean to hurt anyone. I just need to express myself freely.

3 comments:

Song said...

It's really.....NATTO-ish...
(>_<) no comment!

natto said...

hahah.. what laa MB! (>,<)

the Constantly Dramatic One said...

Say what you wanna say huney. And mean every word of it. Life's too short to give a fuck about what people think of us.

And 20? So young. Meh.