Monday, November 24, 2008

escape to africa,mamak,thumbnail,karaoke, dan pool.

SABTU:

Sekumpulan bdak2 yg cun,comel,hensem,macho dan berbau wangi tlah kluar ke GSC OU utk menonton sekumpulan haiwan2 yg ter-escape dr zoo NY ke Africa....

Tepat pade pukul 9.40pm, seorng bdak bername nad tlah minom secawan MOCHA yg tlah dibancuh sndiri stelah study 4m/s ECON slame satu jam. Pade pukol 10pm, bliau mandi krane mndapati bhawe beliau brase HOT krane tlah minom mocha yg HOT juga tadi.. Kemudian, pade 10.40pm, setelah kiss goodbye kpade housemate2 nye yg terchenta, beliau keluar rumah dgn kedua2 belah kasut yg belom dipakai di kedua belah tangan dan mendapati bhawe seorg makhluk yg hensem (poyo laa tu) yg menaiki motor berwarne hijau terpacul di depan gate rumahnye. Makhluk tersebut di-identify sbgai indera putera kayangan. (name glamour abes^^). Kemudian, bwat pertame kalinye nad menaiki motor (velocity of jantung = 100m/s) ke sebuah rumah yg ber-neighbourkan pondok pak guard hensem. (nana pnye. xleyh kacao). Di sini, indera, nad dan uztad mnuggu ketibaan tuan presiden (sape tuan presiden ni???)........... Kmi menuggu..... menuggu... Waiting.. Loading.. And pending...
Akhirnye tibelah tuan presiden yg lagi ensem dr indera di dlm sebuah kereta limousin kancil berwarne merah di mane pemandunye ialah, presiden tersebut sendiri. That is, Zaf. (yg reti ckp german tuu.)

11.15pm - Kami tibe di OU. Ketibaan kami disambut meriah oleh azreen dan madu nad yang telah lame menuggu dgn 6 keping tiket di tangan... Beratur beli popcorn, blablabla, dan kami enter ke dlm cinema pade pukul 11.30pm. Tirai diturunkan pde pukul 11.50pm. The movie starts. ^^

12.30pm - nad ketawe dgn sgt kuat.

12.45pm - uztad yg dah tgk Madagascar 2 tidoooooo....Zzzz....

1.00am - indera pun gelak kuat jugak.

1.05am - terdengar suare zaf berkate2 kpd azreen. madu nad diam je kot.

Akhirnye, 2.20am, ending credit "I LIKE TO MOVE IT" didendangkan~~ Tetapi,mreka mendpati bhawe mereka berase kebuloran,jadi mreka decided ntok lepak di As Safa dimne nad ialah taukenye... ^^ (wpun muke nad tiade ciri2 Shah Rukh Khan.)

...............................................................................................................

In conclusion, lepak punye lepak, gossip2 dan laen2, akhirnye kami pulang ke rumah masing dan ZZZzzzzZZzzzz~




AHAD:

Seorang abang yg dipinjam sebuah kereta oleh kedua ibu bapenye krane mereka melancong di Bandoeng,Indonesia berjanji untuk membawe adeiknye yang bername nad berjalan2 pade pukul 3 atau 4pm.

However, jam di handphone menunjukkan pukul 5.45pm dan batang hidung abang nad masih blom visible di depan gate rumahnye. Jam 6pm, hujan renyai2.... Nad mengangkat baju yang disidai di luar rumah sbelom bajunye basah. At the same time, jiran sebelah rumah beliau yang juge merupakan darling beliau, azreen, mengunjungi rumah.

6.15pm - azreen mengunyah keropok yang digoreng atikah (nenek rumah 65), manakala nad menyidai baju di tangge rumah.

6.15pm, 3 saat kemudian - nad menjerit dgn sangat kuat manakala azreen maseh mengunyah keropok. azreen menoleh ke arah nad dan melihat nad berguling2 di atas lantai.

6.15pm, 10 saat kemudian - nad melihat sebatang thumbnail terpacak dgn sangat DEEP di dalam kaki kirinya. beliau menjerit lagi. kemudian beliau menarik thumbnail tersebut dgn penuh perasaan terseksa. beliau men-toooot dan toooooooooooooooooooooot dengan acceleration 10ms-2. segale jenis binatang, unta, dan juge the famous piggy telah disebut dgn penoh kasih sayang sambil memuji2 kesedapan kaki dipacak thumbnail. mmm.... delicioussssss!!! marvelous!!

6.15pm, 15 saat kemudian - azreen jadi semakin kabut dan x keruan serta panic attack apabila nad tros menyanyikan pujian ke atas kesedapan x terhingga di kaki kirinya. setelah meng-confirm-kan nad bhawe thumbnail tersebot tidak berkarat, azreen menjerit meminta tolong kepade nenek yeanna serta aneh (yang sedang syok ber-ym,no doubt about that). nenek yeanna, aneh dan mia turun ke bawah (they thought ade org tgh give birth). kaki nad berdarah. aneh mengelap dgn lemah lembut menggunekan tisu yang slalu digunekan untuk mengeringkan makanan berminyak. nenek menyapu minyak gamat dengan kepakaran seorg doktor yg xde degree dan melekatkan plaster (jename Watson's),azreen masih panic attack, dan mia menonton dari tepi dengan facial espression seolah2 kaki mia juga dipacak thumbnail. unte dan piggy masih disebut oleh nad. azreen berase bangge dan kagum kerana nad tidak mengeluar "FORK AND SPOON" dengan british accent yang pekat.

6.30pm - FINALLY, abang nad menekan doorbell sambil berpayung oren di depan rumah nad.

6.45pm - Nad dan abangnye mencari highway ke KL sambil mendengar SCORPION yg berkumandang dengan sangat kuat. (road sign kat kl dan selangor ialah road sign yang paling mengelirukan bagi org jb seperti kami.) NEVER TRUST THEM!!

Akhirnye tibe di Plaza Sungai Wang setelah park kereta di TIMES SQUARE dan berjalan di dlm hujan rintik2. Ikram menyesal kerane tidak pergi ke Sunway Piramid instead of Sungai Wang yang sesak dan jam. Pusing2 dalam plaza tersebut tanpa hala tuju. Mereka berase lapar. Singgah di Famous Amos, nad telah membelanje 100g double chocolate chip and pecans. Sambung pusing2, dan mereka masih berase lapar. Ikram berkeputusan untuk pergi berjumpe rakan2nya dan makan bersame mereka. Singgah di Aunt Anne's dan membeli dua biji hotdog pretzel. Ikram belanje. ^^

Misi mencari jalan ke Subang Jaya bermula. Ikram telah mengambil simpang yang salah dan terus masuk ke Shah Alam. Isi minyak. Teruskan perjalanan. Di tengah perjalanan, nad berase kagum melihat Sunway Piramid yang begitu besar dan glowing. Yes, the sphinx and the pyramid glows.. Teruskan perjalanan lagi. Hampir tiba... Sekali lagi nad berase kagum dan excited kerana buat pertame kalinye melihat bangunan Taylor's College. Finally, mereka tiba di ASIA CAFE....

Nad bertemu dengan rakan2 Ikram. Beliau terkejut dengan bilangan mereka yang agak ramai. Sesi interview bermule.. Setelah berkenal-kenalan, sekali lagi Ikram membelanje, LAMB CHOP. ^^

12.30pm - Karaoke!!!!!

1.00am - Nad memilih lagu "Can't Fight the Moonlight" setelah abang beliau dan rakan2nye menyanyi. Beliau berase kagum dgn kemantapan suare mereka.

1.15am - "Standing in the eyes on the world". KOMANWEL!!!

1.30am - Nad diberitahu abangnye bhawe die digelar USHER apebile ber-karaoke. Nad berase nak muntah. "Ikram, usher????? wth!" Kemudian berduet "My Boo" bersame rakan ikram,Edy.

2.00am - "Barbie Girl", duet besame Azam. Nad berase terkejut apabile mengetahui yg die beliau seorang lecturer di sebuah kolej yg terkenal.. Beliau. Sgt. COOL.

2.30am - Ramai2 menyanyikan "Don't wanna close my eyes" AEROSMITH. Nak terkeluar anak tekak.

Seterusnya, kami proceed ke tingkat atas. Pertama kalinye, nad main foosball? foosal? apekemende ntah name bende tu. Beliau satu team dengan Azam dan telah kalah dlm pertarungan sengit itu. 6-5. huaaa~~
Kemudian, nad melihat mereka bermain pool dengan seronok. Beliau telah menyuruh ikram mengajar beliau. Beliau mendapati bahawe bermain pool sangat FUN. ^^

Joe: "Oi, ikram. Adek ko ade bakat terpendam. Lagi terer dr ko nih!"
Ikram : (membuat muke cipan)

haha... See, ikram? I can be good at this too walaupun aku pendek dan kadang2 foul. :p

.................................................................................................................

Begitulah bagaimane nad telah menghabiskan weekendnye.

6 comments:

NanNaE-naNnA~ said...

NAD!!!
WTH?? hahhahaa
jantung aq pecah nak gelak sambil bernafas~
bile ko nak karaoke ngan aq plak?
hmm...

miss eLyA =) said...

haha sronok gler kot....i miss u babe!!!!!!!!!!!!!!! hehe jelous gler ni! lol.....i dah lame tak men pool..oh oh and karoke too! lol....mish ya too much babe..muah!

miss eLyA =) said...

dude! nk follow blog ko! tapi mcm mane?????? still new here baby~

miss eLyA =) said...

babe..ur just been tagged my moi~~

muahx love ya

p/s: yes i hate that tag.tak buat pon takpe =)

Song said...

heihei!! sudah balik ke?
Nampak shyioklah....weekend Nad
I spent my whole damn Sunday cleaning my room....(>___<)

.::annemishi::. said...

uik~~ ku lmah lembut eh?? =.=" *blush~~ syyh!! diam2... rhsia kta2 tuh...wuhuu~~